Memoarer från en 164,7cm hög sotartös i Norrland

Den fogliga lilla flickan följer chefens order om att blogga om livet som sotare!

När jag var yngre så drömde jag om att bli journalist eller reporter, på grund av att jag älskar att skriva & att prata. Så jag testade på att skriva för en tidning som heter ”Populär Astronomi” (väldigt passligt då jag är intresserad av rymden också!), men det visade sig att den fogliga lilla flickan inte gillade att bli tillsagd vad hon skulle skriva om. Så det höll ju inte!

Nu har jag fått fria tyglar, känner mig lite som en ardennerhäst på grönbete (jag vet nästan lika lite om hästar som jag gör om Islands inrikespolitik), jag får skriva hur glatt eller hur argt jag vill! Jag får till och med skriva att min chef är en skit om jag vill! Men jag har blivit lärd att inte ljuga, så det kommer jag såklart inte göra. Men det är skönt iallafall! Jag kan slarva, slanga & dryga utan att någon korrigerar mina stavfel. Bättre blir det ju inte! Plus i kanten är ju att jag än en gång får skriva om något jag verkligen gillar!

Som ett halvsoft intro så lägger jag till några bilder som symboliserar mina vackraste stunder på jobbet än så länge.

Nån annan dag, en dag av vrede kanske, så ska jag försöka göra en liknande lista med saker som inte är så vackra. Typ regn.

Jag vet. Mitt jobb är fantastiskt.​

Kommentera

