Jag bara njuter

Oj oj, vad vi har skyfflat sot idag, jag & Fredde! Ni får dessvärre en halvdann bild idag för jag har fått besök av en väldans finne i pannan som jag inte är helbundis med ännu! Och ansiktet har jag inte sotat igen så illa som jag brukar så den syns tyvärr fortfarande!

Den här helgen har det slagit mig hur arbetsskadad man blir i det här yrket! Vi tog en liten tripp upp till Laxsjö (ish) under påskhelgen, där andra ser fina bonngårdar, där ser jag dåliga tak. Längst hela vägen såg det ut som om folk var redo för sotning, stegen var rest och jädrar anamma!
Stugan vi besökte låg 4-6 km från närmsta väg och var väl i ett skicka som heter duga, skorstenen måste ju vara i stort sett oåtkomlig! Men vi klarade oss ifrån soteld och fyfan vad mysigt vi har haft!
Nu sitter jag i solen i lilla Töva och bara njuuuuter av att sommaren är på gång! ☀️

Kommentera

