Inlåst eller utlåst?

Igår var jag så hygglig att jag hjälpte kollegan med en kåk som hade en sjukt fräsch nymodern kakelugn, tuff som fan! Efter avslutat arbete så möttes vi upp på kåken, sista för dagen. Han om någon borde veta vilken otur jag vanligtvis brukar ha, men likförbannat ska han ha mig inblandad. För det är väl klart som korvspad att arbetsbilen min går i baklås med nyckeln i tändningslåset!

Jag stoppar bekymmerslöst in mina töjer i bakluckan, stänger dörren och går runt till förarsidan. Precis i ögonblicket jag rycker i handtaget så låser dörren sig. Min spontana reaktion var såklart att skälla på kollegan för att ha tagit nyckeln och skämtat, tills jag ser att den hänger i tändningen…

Så tji fick han för att ha bett om min hjälp, det var ju bara o tuffa tillbaka till kontoret för o hämta reservnyckeln o köra tillbaka mig! 30 min senare kan även vi avrunda arbetsdagen!

Be inte mig om hjälp, det skiter sig 👌

Kommentera

