En 164,7 cm hög sotare, som dessutom ljuger

Japp, det är jag det. Nästan. Typ.

För gissa vad?! Jag är tydligen inte alls 164,7 cm lång! (Det är nu jag föreställer mig suckar och en kör av medlidande utrop som ”aaww” eller ”åååhnej”).

För under mitt hälsosamtal så fick jag veta att jag bara var 162 (!!!!) cm, helt sjukt. Detta vägrade jag så klart att acceptera. Jag tror att den längden berodde på att klockan var 15:00 på eftermiddagen och jag hade burit den tunga sotsugen hela dagen och bergis krymp nån centimeter iallafall. Så dagen efter så mätte jag mig på morgonkvisten (162,7 cm), nån vecka senare kontrollerade jag detta igen på polisstationen i samband med att mitt pass förnyades, och mycket riktigt, ETTHUNDRASEXTIOTVÅ KOMMA SJU CENTIMETER! Inte för att jag har mindervärdskomplex över det, men allvarligt. Jag vaknar alltså varje morgon och känner mig stor och oslagbar, men det jag har att skryta med är 12,7 cm längre än den medicinska termen för ”kortväxt” eller ”dvärg”?!

Så, kära ni, jag vill be om ursäkt för att jag ljugit och misslett er i presentationen om mig själv som en ”164,7 cm lång sotartös i Norrland” och be er acceptera mig som en ”lögnaktig, 162,7 cm hög sotartös i Mellan-Norrland” istället. (Om ärligheten ska fram är jag inte alls säker på om jag ens bor i Norrland, än mindre Mellan-Norrland. Geografi är liksom inte min starka sida, nyss fått veta att ”street-smart” inte innebär att man hittar på gatorna där man bor utan att man kan prata sig ur de flesta situationer utan att ha någon specifik kunskap kring ämnet, real bummer – har alltid tyckt jag passat in på beskrivningen ”street-smart”… Kan vara den längsta parantes jag någonsin skrivit.)

Ha det gott och anklaga mig inte för myteri!

Kommentera

