Mentalt labil

Det har jag varit idag.

Min chef gav mig fria händer med den här bloggen, säkert med hopp om att det inte skulle komma några såna här inlägg, så förlåt om du blir besviken nu…

Idag har varit den värsta arbetsdagen jag haft under dessa 2 år på företaget. Jag har aldrig tvivlat på mig själv så mycket, eller känt mig så oduglig som jag gjort idag! Jag tvivlar starkt på att jag varit en auktoritär arbetare, alla brister som jag som sotare pedagogiskt ska lägga fram till mina kunder har seglat iväg med något annat bekymmersmoln som fanns och helt enkelt aldrig kommit fram till kunden. Jag har känt mig oproffesionell. Som en bil på autopilot, föraren kan i stort sett vara vilken hjärntvättad idiot som helst, bilen går iallafall dit den ska.

Jag hör så ofta att jag inte borde klara av det jag gör, och för första gången började jag nästan tro på det själv… Och alla underbara människor som jag jobbar med (som faktiskt tror på mig!) kanske tror för mycket om mig.

Så i slutet av dagen, var jag tystsamt överlycklig över att frustrationen över att inte räcka till eller klara mitt jobb endast visade sig genom några tårar.
Imorgon är en ny dag, med ny styrka. Nya kunder att förvåna, förhoppningsvis mig själv också.

Kommentera

