Förklaring följer

Känner ju att jag nästan måste berätta vad som hände den där torsdagen förra veckan då jag var toktidig till jobbet & låste ut mig!

Under kvällen så spelade jag Candy Crush (ja, jag är nörd på det spelet!) & när mina liv tog slut så ställde jag fram klockan en timme för att få ytterligare 2 liv… 😇 Morgonen därpå så ringde klockan, jag var TOKIGT pigg alltså, studsade upp ur sängen, gjorde min vanliga morgonrutin & gick sedan ut till bilen. På klockan i bilen visade den att tiden var 04.30, så jag reagerade på det men kollade på telefonen som sa 05.30… Funderade inte så jäkla mycket ändå, jag googlade en snabbis på när det var vårdagjämning 2016 & hittade en sida som sa ”dag 20 kl 04.30”, min tanke blev helt enkelt ”va?! 04.30, skumt. Det är ju exakt vad min klocka har stannat på!”

Kan även tillägga där att jag drog slutsatsen att min klocka i bilen hade stannat efter att ha suttit där ca 30 sekunder… Så jag ställde om klockan i bilen och åkte till jobbet! Jag började 06.00 den dagen så jag var ju tidigare än alla andra, men jag ringde Oskar och skulle väcka honom 05.40 (trodde jag), och kvittrade glatt att nu var det dags att kliva upp! Svaret blev ett morgontrött stönande att klockan var tjugo i fem så det var inte alls dags att gå upp! Jag hävdade en gång till att klockan var tjugo i sex och först då så slog det mig att nä, det var nog som Oskar sa att klockan bara var tjugo i fem… Så jag lät honom sova lite mer, bytte om och stönade lite frustrerat för mig själv över att jag var så korkad att jag inte ställt tillbaka klockan efter mig eller fattat det redan då jag såg klockan i bilen… Men jag bestämde mig för att hämta min frukost som jag lagt i bilen och äta den åtminstone för att fördriva lite tid, när jag kommer till bilen så hittar jag inte igen nyckeln, letar som en galning i alla fickor men den fanns ingenstans. Då har jag (givetvist) även låst in nyckelknippan på kontoret med både bilnyckeln & arbetsnyckeln… Tillsammans med mina cigg, vilket bara blev pricken över i:et!

Så där gick jag fram och tillbaka & drällde i typ en timme innan Micaela kom och släppte in mig! 😓

Kommentera

