Note to myself

Jag har aldrig varit lyckligare i min "arbetskarriär" än vad jag är just nu, ändå känner jag att det inte räcker. Ibland kommer jag på mig själv med att fundera på varför jag aldrig kommer dit jag vill, jag hatar att vänta på att tiden ska gå. Och istället för att jämföra mina framsteg med hur bra jag är nu, jämfört med för 3 år sedan, så jämför jag mig själv med alla andra. Och just precis NU när jag skriver det här så tänker jag sluta med det!

Jag har bara jobbat 3 år, jag har inte samma erfarenhet som om jag skulle ha jobbat 5 år, gilla läget Emelie.
Jag växer varje dag, men jag kommer inte ta mig till mitt mål imorgon heller.
Så från och med nu så ska jag sluta skynda & se vad jag åstadkommer och hur mycket jag faktiskt växer varje dag. Trots att jag har en hel del kvar att växa innan jag där jag vill vara.

Så, nästa gång jag deppar ihop så ska jag vända mig till detta blogginlägg, glöm inte det.

Kommentera

