Sörvigge detour

I fredags var jag & Ida ute och sotade i Stöde. Eller rättare sagt Nedansjö, framåt slutet av arbetsdagen så skulle vi hela vägen till Ulvsjön (ca. 40-50 min att köra från Nedansjö). Jag visste ju inte direkt var det låg, visste att jag vart där förut och att det var långt in i skogen! Så i vanlig ordning så vänder jag mig till GPS:en för hjälp. Tji fick vi, när vi helt plötsligt befann oss på en liten stenig skogsväg i Sörvigge, förbi en vägbom, snirklade oss förbi en bil som stod mitt på vägen, kommer fram till en vändplats där vägen tar slut. Vid det här laget var vi vilse, jag ringde Alf i ren panik över att vägen tagit slut och vi visste inte riktigt vart det gått fel… När jag beskrev hur vi kört och var vi befann oss för stunden så skrattade han bara åt oss men förklarade iallafall hur vi SKULLE ha kört.

Uppgivna begav vi oss tillbaka, skrattade åt den bisarra situationen, tänkte att vi borde fattat universums tecken då vi fick snirkla nere i diket förbi en bil mitt på vägen.
Kommer ner och inser att bilen är borta. "Ödet", tänker vi. Nu är det menat att vi ska vända såklart!
Ca 400 meter därifrån står det en karl och låser bommen. 😂 Han ser väl en smula förvånad ut när vi kommer rullande från en skogsväg som leder absolut ingenstans och där det inte finns ett enda hus att sota… Vi skrattar, hejar, tackar & rullar glatt förbi när han återigen öppnar bommen.

Tänk vad nära det var att vi fick sitta inlåsta på en återvändsgränd i Sörvigge en fredageftermiddag.

När jag kommer hem den eftermiddagen så stöter jag på det här:

Du med Stödeflisen, det kan du tro att det var skönt! Haha!

Imorse läste John upp ett mail med en avbokning av sotning där ännu en kund påpekat att det måste varit skönt för oss att få bli utsläppta från den lilla stengatan… Rykten sprids fort i Stödebygden! 😉

TACK TILL DIG SOM HJÄLPTE OSS UT! Kan tänka mig många roligare saker att göra en fredagkväll än att sitta fast vid en vägbom i Stöde 😇

Kommentera

