Uppenbarelse

Jag har just haft en uppenbarelse.

Jag är inte klantig, slarvig, otursam eller glömsk. Jag är ur synk.

Jag gör exakt allt rätt, men bara inte i rätt tid!

Kaffe i micron, 1 minut i mitt huvud = varmt kaffe. 1 minut i existensiell tid = kaffet kokar över.


Det tar cirka 7 minuter att koka pasta. 7 minuter i mitt huvud = jag hinner röka & ringa mamma. 7 minuter i pastans värld = bränd spaghetti.


Ska gå hemifrån om 10 minuter. 10 minuter i min värld = tillräckligt lång tid för att byta kläder 3 gånger, dricka kaffe, borsta tänderna, klä på sig ytterkläderna. 10 minuter i verkligheten = ta din skit nu annars hinner du inte plocka med dig grejerna innan du måste gå.

1 timme & 40 minuter i mitt huvud = powernap, städa, diska, laga mat, diska igen. 1 timme & 40 min i tvättmaskinens värld = KLAAAAAAAAR!!!

Vi är bara inte överens, jag och universum, över hur lång tid saker & ting bör ta. Helt enkelt. 

Så nästa gång jag inte dyker upp i tid så kan det helt enkelt vara så att du dök upp för tidigt!

Kommentera

